luni, 8 septembrie 2008

Dublin - Limerick sau de la est la vest

Continui acum istoria irlandeza de acum 4 ani. Incerc sa te port si pe tine, cel care zabovesti pe aici, prin Insula de Smarald. De ce i se spune asa? Simplu: au fost descoperite peste 40 de nuante de verde natural in peisajul tarii. Surprinzator, culoarea oficiala a tarii nu este verdele, asa cum ne-am astepta, ci albastrul. In Irlanda iarba cea de toate zilele, aceea care creste liber (nu cea atat de cautata de unii dintre noi! :) ) nu prea exista; locul ei a fost luat de trifoi. Ah, si inca ceva, la fel de uimitor. Simbolul national al tarii nu este trifoiul, ci lira. Irlanda si misterele ei...

Asadar, aveam sa-mi continui calatoria spre University of Limerick. Limerick - un oras pe coasta de vest a Irlandei, de-a lungul raului Shannon, cel mai lung rau / fluviu din insula. Plin de lebede.

Calatoria de la est la vest nu a avut nimic spectaculos in sine. Poate doar decorul irlandez, un pic diferit de cel cunoscut - cate o ferma ici - colo, inconjurata de pamanturile aferente. Decorul, desi rural, frumos. Uneori chiar izbitor de frumos.

Am ajuns aproape de Limerick dupa pranz. Am coborat din autobuzul ce imi fusese adapost timp de vreo 4 ore si am cautat pe cineva sa imi confirme ca merg bine in directia buna. Am intalnit o fata, de vreo 20 de ani cel mult, careia i-am adresat inocenta intrebare: Merg bine spre Universitatea din Limerick? A stat putin pe ganduri, a inceput sa imi explice cum sa ajung mai repede, dupa care, si-a schimbat brusc intentia si mi-a zis scurt: Te duc eu.

Era din nou ceva ireal. Dupa experienta de la Dublin, tindeam sa cred ca tara asta nu e locuita de oameni - sau cel putin nu ca aceia pe care ii lasasem in urma cu 24 de ore. M-a dus pana la Dromroe Village, un sit in campusul universitar.

Oare, tu ai intalnit vreodata pe cineva, un strain, care sa fie atat de amabil, incat sa se intoarca din drumul sau doar pentru a fi sigur ca ai ajuns unde trebuia? Pentru mine, pana acum cel putin, a fost experienta unica.

Cum arata un campus univeristar acolo? Aici am stat eu.


No comment!

Niciun comentariu: